Europa var så ikke helt fyr og flamme



Da de første ni finalister var råbt op i Rotterdam lød det taktfast fra publikum “Denmark, Denmark…” men lige lidt hjalp det. Der stod Finland på den sidste finalebillet.

Det er selvfølgelig altid sjovest når vi er med i det gode finaleselskab, men jeg tror nu alligevel vi får en brag af en fest i morgen.


Igen i den anden semifinale havde jeg kun gættet ni ud af ti finalister rigtigt. Jeg havde Danmark som finalist, mens jeg ikke havde set Moldova som en reel kandidat. Skal jeg være ærlig, så forstår jeg fortsat ikke, at der var flere stemmer til Natalias ‘Sugar’ end der var til Fyr og Flamme og vores ‘Øve os på hinanden’. Men måske alligevel vores bidrag var for bagudskuende og festligt for den almindelig seer i Europa og måske nok i særlig grad for juryen.


De ti nye finalister blev fordelt således mellem de to halvdele af finalen:


Første halvdel:

Grækenland, Island, Serbien, Albanien, Portugal og Schweiz.


Anden halvdel:

San Marino, Moldova, Bulgarien og Finland.


Den endelige startrækkefølge ser således ud:



Jeg så første generalprøve på finalen i eftermiddag og om et par timer starter juryfinalen… Det tegner til at bliver top underholdning fyldt med utallige øjeblikke for de mange eurovisionfans. Den her fest er slet ikke slut endnu.

Comments