Fint resultat af den første semifinale

Albanien, Østrig, Bulgarien, Cypern, Tjekkiet, Estland, Finland, Irland, Israel og Litauen er nu med i finalen på lørdag.

Sådan blev resultat sent tirsdag aften, og dermed måtte vi sige farvel til Grækenland og Belgien, mens Litauen og Albanien fik adgang til det fine selskab. Det var helt sikkert en hård semifinale, og det har sandsynligvis været tæt på de sidste billetter.

Litauens bidrag er efter min mening gabende kedeligt og det burde ikke være med på lørdag, men der er selvfølgelig også et publikum for den slags ballader og smag er heldigvis forskellig. Ieva leverede sådan set varen. Så er det selvfølgelig et spørgsmål om man kan lide forsendelsen den eller den skal retur.

Albanien synes jeg er meget utilnærmelig og derfor ville jeg ikke sende dette til finalen. Men nu er de der, og det skal bliv spændende at se, hvordan de slutter deres rejse i ESC 2018.

Jeg er tilfreds med tippe otte ud af de ti rigtigt. Men mon ikke den statistik kan forbedre en smule på torsdag? Jeg vil gøre forsøget!


Comments